پس انداز نت نسل نوین فروشگاههای اینترنتی
شمش طلا

شمش طلا

محمد05 آذر 1399مقالات طلا

شمش طلا چیست؟

شمش طلا همان طلا همان طلای خام استکه عیار آن 999.99 است. نکته ای که در شمش خیلی مهم است وبهش اهمیت می دهند عیار آن است. بنابراین هرچه عیار آن بیشتر باشد ارزش آن دو چندان می باشد. شمش طلا 400 انس یا 12.5 کیلو وزن دارد و عیار آن 995 در هزار است. وزن شمش طلا کاملا بستگی به کارایی افراد دارد. بزرگترین شمش طلا متعلق به موزه تی گلد Toi Gold است که در سال 2005 از آن رونمایی کردند. 

برند های معروف شمش طلا :

همانطور که گفته شده معروف ترین برندهای شمش طلا را می توان شمش های سوئیسی، اماراتی، انگلیسی و استرالیایی هستند اما شمش های سوئیسی چون بین مردم شناخته شده تر اند هنوز طرفداران بسیاری در بازار شمش دارند و این صرفا فقط بخاطر بازاریابی و تبلیغات این برند است و مزیت خاصی ندارد چه بسا کشورهایی در این هم به خاطر تبلیغاتی است که دارند در بازار شمش طلا.

 

اصطلاح 4 نه(9999) یعنی چه؟

تا کنون هیچ طلایی با 100 درصد خالص بودن یافت شده است اما طلایی ها در بانک ها ذخیرع می شوند می توان گفت دارای درصدی خلوص نزدیک به صد در صد هستند و این خلوص نزدیکی یعنی 99.9999 درصد طلا می باشد و حدود چند ده هزارم آن عناصر دیگر است و همان اصطلاح چهار 9 همان طلا با درصد خلوص 99.9999 است یعنی بعد از ممیز 4 تا 9 باشد. بنابراین هر چند عیار شمش طلا بالاتر باشد رنگ آن زردتر مایل به نارنجی می باشد.

علائمی که باید روی طلا باشد:

معمولا باید روی تمام شمش طلایی هر شرکتی علائمی حک شود که این کار جلوگیری کند از ساخت شمش های تقلبی هر کارخانه ای ملزم است از قالبی استفاده کند که علاوه بر عیار شمش طلا نام شرکت و کارخانه و حتی وزن ان را روی شمش درج شود.علائم های دیگری که باید روی شمش طلا باشد توضیح می دهم.

عیار : عیار باید توسط کارخانه و شرکت سازنده شمش طلا حک شود که معمولا ای عیار معادل 999 است.

کد شناسایی(Assay Office Bar): شمش طلا یا هر نوع طلای دیگری در واقع دارای یک کد شناسایی اند. این کد را آزمایشگاه های عیار سنجی در زیر نظر صنف سازندگان و فروشندگان طلای هر کشور برای شمش و هر نوع طلای دیگری تعیین می کنند. ولی در هر حال باید حواستان را جمع کنید تا از کد های باطله برای شمش ها استفاده نشود.

وزن:وزن هر شمش باید به صورت خیلی دقیق روی آن حک شده باشد. بنابراین اگر آن را روی ترازو وزن کردیم باید وزنی که ترازو نشان می دهد دقیق همان اندازه ای باشد که روی شمش حک شده است یکی باشد. 

آرم و نام کارخانه سازنده: باید روی هر شمشی که از کارخانه اصلی تولید می شود آرم و نام کارخانه آن روی شمش نمایان باشد تا کار سواستفاده گران و متقلبان دشوارتر شود.

برای خرید و فروش شمش باید کجا برویم؟ اگر قصدخرید شمش طلا را دارید حتما به مغازه های نظر اتحادیه صنف فروشندگان و سازندگان طلا و جواهر سازی بروید و هرگز از مغازه دار های استیجاری و بدون نام نروید و خرید نکنید و همچنین می تونید برخی از 

سایت های اینترنتی معتبر هم می تونید خرید شمش های طلا با هر وزن و گرمی آسان و به صرفه است اما قبل از اینکه دست به خرید بزنید پیشنهاد می کنم که اطلاعات کامل را در مورد سایت پیدا کنید و می تونید از سایت زیر خرید کنید.